کاستن از مقدار گوشت مصرفی در رژیم غذایی ..........
ارتباط
مصرف گوشت و چاقی
براساس
مطالعه دانشمندان اروپایی ، کاستن از مقدار گوشت مصرفی در رژیم غذایی به کاهش وزن کمک
می کند.واحد
مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری رویترز : پژوهشگران کالج سلطنتی لندن دریافتند کسانی
که به میزان زیاد گوشت مصرف می کنند در یک دوره پنج ساله وزنشان در مقایسه با کسانی
که گوشت کمتری خورده ولی به همان اندازه کالری مصرف می کنند بیشتر می شود. پژوهشگران
همچنین دریافتند گوشت مرغ بیشترین تاثیر را بر چاقی این دسته از افراد دارد.
گوشت
های فرآوری شده و گوشت قرمز در رده های بعدی قرار دارند.
این
محققان که نتایج تحقیق خود را در نشریه " تغذیه بالینی " در امریکا منتشر
کرده اند می گویند " نتایج این تحقیق نشان می دهد که کاهش مصرف گوشت می تواند
به مدیریت وزن انسان کمک کند."در این تحقیق بیش از یکصد هزار
مرد و 270 هزار زن از 10 کشور اروپایی مورد مطالعه قرار گرفتند. دانمارکی
ها، آلمانی ها، اسپانیایی ها و سوئدی ها بزرگترین مصرف کنندگان گوشت بودند. در
این کشورها مردان روزانه معادل 300 کالری و زنان معادل 200 کالری گوشت مصرف می کنند. در
میان کشورهایی که مورد مطالعه قرار گرفتند یونانی ها کمترین میزان مصرف گوشت را داشتند
به گونه ای که در این کشور مردان روزانه معادل 200 کالری و زنان معادل 140 کالری گوشت
مصرف می کنند. / 18
*****************************************************نظر خوانندگان در مورد اين مطلب / کلیک کنید >>
طراحی وبروزرسانی:روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان شمالی
******آدرس : بجنورد-میدان دولت -ابتدای بلوار مصلی پست الکترونیک :info@vet-nkh.com تلفن : 05842238115-05842221310 دورنگار: 05842227395 پیامک :30007440002244